Weekly

Halvtid med WeeklyRevolt

Fem veckor med WeeklyRevolt har gått och jag har gått ner en del bra kilon men siktar på fler. Jag har denna gång tyvärr(!!) slarvat med träningen – men det finns fem veckor att förbättra sig på!

Jag skulle kunna skylla på massor av saker men jag väljer att erkänna att jag slarvat och så är det med det. Mitt fokus har legat på maten. Det är här jag kan göra så många bra val – och ofta faller jag för frestelser och … ja sen går det bara utför. Så maten maten maten. Det är ändå 80% av resultatet och får jag ett så mycket bättre resultat så är det bara att fortsätta.

Grunden för att lyckas med maten är att äta sex gånger om dagen. Fyra mindre mellanmål och två mål mat. Ett mellanmål kan vara ägg, fincrisp och en halv avokado och ett mål kan också vara omelett. Men av de enklare mellanmålen äter jag yoghurt och hemmagjord granola. En annan sak som jag introducerats till är måltidsersättning. Om det kan man tycka vad man vill men ibland är det det enklaste att ta till när det är dags för mellanmål. Jag äter ett från Protein.se, inte varje dag, men framför allt de dagar jag jobbar på kontoret. Det är också väldigt lätt att packa med när man ska ut. Dessutom är det lite sött…så jag får mitt sötsug stillat.

Träningen är några dagliga övningar och två större ”utmaningar”. Det är pass med 4-7 övningar som tar kanske 20 minuter att ”få gjort”. Så träningsmässigt är det inte så farligt och jag märker en snabb förbättring.
Nu med fem veckor till målgång så blir det en bättre fokus på träningen!

Tidigare inlägg om WeeklyRevolt

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.